Saturday 17 December 2011

Kawan Sejati..

Sy psti tntu stiap drpda kta mmpunyai kwan kn. Klau x kwan krib,kwan biasa-biasa. Ini adalah naluri mnusia. Kta diciptakan utk saling brsosial dan brkomunikasi sesama sndiri. Cuba bayangkn hdup ini tnpa sesiapa utk kta brcakap dan brmain? Tntu sunyi sepi kan. 

Ada yg menghadapi msalah dlm mncari kwan dan hbungan itu sndiri. Kdang-kdang apabila kta brbuat baik kpd kwan, x prnah langsung diendahkan dan dihargai. Ada yg menikam dr blakang. Hrapkan pgar, pgar mkan padi. Kwan jnis ini x brkualiti.

Smua orang ada kwan. smua orang jga boleh mnjadi kwan. Nmun, bolehkah kta mnjadi seorang kwan yg baik? Seorang kwan yg membntu kwannya yg lain ktika mreka dlm kesusahan. 

Ada orang kata, kwan yg baik adalah yg menemani di saat tawa dan tangis. Benar sma sekali. Itu adalah kwan yg sjati. Itu adalah shabat. Orang yg boleh kta hrapkan dlm apa jua keadaan. Tman tmpat utk meluahkan sgala prasaan, isi hati yg trpendam dlm ruang yg trsmbunyi.

Stiap drpd kta boleh mnjadi kwan sjati. Bkan kwan rpat, tp kwan yg sjati dan brkualiti. Nmun sdah tntunya x smua orang yg mmilih prkara sedemikian. Bila kwan ditimpa ksusahan, msing-msing hilangkan diri. 

Bkanlah ssah mnjadi seorang kwan sjati. Kwan yg brkualiti dn ikhlas dlm prhubungan trsebut. Mari kta renungkan diri..

Adakah anda seorang kwan sjati???..  

No comments:

Post a Comment